IMG_7664_002_copy.jpg

S’ ochtends moesten we vroeg opstaan. We maakten ons klaar en vertrokken om kwart voor acht naar de club. Op de club zorgden we ( alle mensen die mee gingen ) dat we allemaal de goede spullen hadden. Er lagen toen we klaar waren 23 boten op de trailer, maar op het blaadje met alle mensen die meegingen, stonden 22 mensen! Peter is alle namen langs gegaan. Het bleek uiteindelijk dat Cindy’s naam in dezelfde rij stond als Eva’s naam. Oeps! Toen we klaar waren, reden we met zijn allen naar Lelystad, waar het Markermeer naast ligt. We maakten daar alle boten klaar. We hadden er heel veel zin in! We gingen eindelijk, rond 11 uur, het meer op. We vaarden weg met 23 boten.

mw

Toen we voorbij de dam waren konden we het al zien: de Marker Wadden! Het was supermooi op het water.

Al snel kwamen we erachter dat onze tempo’s een beetje uit elkaar lagen. We besloten 2 groepen te vormen, een wat snellere groep en een wat langzamere groep. Gelukkig zaten wij in de langzamere groep, want de snelle groep ging veel te snel voor ons! Oja, wat we nog vergeten waren is dat de hele tijd foto’s van ons werden gemaakt door onze vader, soms een beetje irritant. Maar ja, verder was het wel heel leuk! Toen we aankwamen, had een van ons het koud en de andere had het warm. We gingen even wat eten en toen liepen we naar een restaurant/winkel/aanmeldcentrum. Het begon te regenen, dus we bleven daar binnen schuilen. Toen het regenen was gestopt, gingen wij en onze vader naar buiten om te wandelen. We wandelden naar een vogelkijkhut en keken naar het mooie eiland. We liepen nog even rond op het eiland en toen vertrokken we weer met zijn allen naar Lelystad. We maakten nog een foto met iedereen en toen vertrokken we echt. Er vormden zich weer 2 groepen. Op de terugweg hadden we de golven mee, maar het leek zwaarder peddelen dan op de heenweg, toen we tegen de golven in gingen. We hadden ook de zon in ons gezicht, wat een beetje warm was, maar verder ging het goed en was het leuk! Toen we aankwamen in Lelystad, was de snelle groep er al. We ruimden alles op en kleedden ons om. We vertrokken met de auto weer naar de club. In de auto moest een van ons heel nodig plassen, dus toen we op de club aankwamen, gingen we gelijk naar de wc. Op de club maakte iedereen de kajak schoon en zette hem terug op zijn plek. We namen afscheid en vertrokken naar huis. Het kajak avontuur was nu écht voorbij.

Waarom moeten andere mensen (vooral kinderen) ook een keer meegaan?

Het is heel leuk om een lange, maar ook een gezellige en rustgevende, tocht te varen. Je kan namelijk tijdens het peddelen praten met iemand anders en de Marker Wadden zijn echt mooi!

Weetjes over Marker Wadden en Markermeer:

huismus_copy_copy.jpg

• De zeearend is op het markermeer en op de Marker Wadden de “huismus”. Vandaar ook de titel: HUISMUSSEN op weg naar het Markermeer. Onze boot was namelijk ook een EAGLE :)
  •   De Marker Wadden bestaan uit meerdere eilanden. Het heeft wel 1 naam, maar het zijn verschillende landplaten.
  • Er groeien op de Marker Wadden mooie gele bloemetjes, genaamd moerasandijvie, en ja die kun je dus ook eten.

ma

Ten slotte: Peter, bedankt voor het organiseren!

We vonden het een hele leuke dag!

En Cindy, bedankt voor hulp bij de kajak kleding!

Enna en Malouke Groen