download 002Zodra de beperkingen werden versoepeld kon de drang om er in clubverband  met de kano op uit te gaan niet meer bedwongen worden. Als startpunt kozen wij het keerpunt van onze laatste clubtocht uit 2020, Jaarsveld aan de Lek. Door de hoge waterstand was de Lek een mooie brede rivier en met een beetje stroom mee voeren wij naar het westen. Dit ging zo voorspoedig dat na een uurtje varen Schoonhoven al in zicht kwam. Nadat wij even de oude haven van Schoonhoven bekeken hadden gingen wij verder naar het geplande keerpunt  bij Amerstol.

Omdat het nog te vroeg was om te eten besloten wij om nog verder door te varen en belanden uiteindelijk op een strandje bij het veer bij Bergstoep. Was het op de heenweg voornamelijk beroepsvaart wat wij tegenkwamen, op de terugweg werd het drukker op het water, meer pleziervaart maar ook veel snelle motorjachten en veel irritante jetski’s. Die dingen stinken en maken enorm veel lawaai. Door een paar keer van oever te wisselen konden wij via de kribvakken en de binnenbochten wat energie sparen. Het was leuk om te zien hoe Nederland na het alsmaar koude weer toch weer opleeft. Alle strandjes die wij onderweg tegen kwamen waren gevuld met zonaanbidders. Met iets meer kilometers op de teller dan gepland was, maar zeer voldaan kwamen wij bij het startpunt terug.

68a8d862 36fb 475e 890f e58ec621d0e7 large 3S0825004 4