Kano Sprint, Marathon en Oceanracing:

Beleef het maximale uit de kanosport en zie jouw conditie en kennis verbeteren!

Vind jij het leuk om aan conditie, paddle techniek en snelheid te werken.

Zo nu en dan mee te doen met een leuke wedstrijd.

Meld je dan aan
Info bij de Sprint/Marathongroep

train en beleef het met ons mee!

SprintMarathon 1.jpg

.

Sprint:

Maximale snelheid en maximale inzet van kracht, conditie en techniek is waar deze sprints omdraaien.

Er wordt gepaddeld over afstanden:

200m, 500m, 1000m, 2000m en 5000m.
Verdeelt over 1 persoons, 2 persoons of een 4 persoons kano.

Denk jij al te bezitten over een grote dosis energie of lijkt het jouw gewoon leuk die beleving ook mee te maken!
Meld je dan aan bij de groep, probeer en train mee!

Marathon:

Deze discipline van de kano sport wordt uitgevoerd over langere afstanden en is wellicht één van de meest uitdagende in de active kanosport. Denk aan 5km, 10km, 20km en nog verder.  Conditie, Kracht, Fysiek en het plaatsen van de juiste technieken op het juiste moment is dan ook van groot belang. Zelfs hardlopen met een kano in de hand tijdens een stukje van een overdraging maakt onderdeel uit van deze discipline.

Als Sprint & Marathon groep, trainen wij op het verbeteren van deze technieken en natuurlijk werken we aan kracht en conditie.

Een voorbeeld van een fantastich georganiseeerde internationale marathon in de wateren rond Amsterdam:

Oceanracing:

De naam verraad het al alles draait  om wat moeder natuur te bieden heeft op het water. Gebruik maken van wind, getij en golven.
Deze wedstrijden gaan van A naar B. Met wind, stroming en golven in de rug.

Alles te samen maakt deze discipline een mooie en fantastiche uitdaging.

Er wordt in deze discipline geraced op: Surfski, Paddleboard & Prone, Stand Up Paddleboard.
2014 Palavas Surfski Race.jpg

Blad4-01.png