Vanaf april 2024 is de Stuw, de weg langs ons clubterrein, officieel ingericht als fietsstraat.

Parkeren is alleen toegestaan op het parkeerterrein aan het eind van de straat.

Bij de entree zijn twee plaatsen gecreëerd voor bestuurders met een ontheffing.

Maak je gebruik van deze plaatsen zonder ontheffing dan is dit op eigen risico (boete €490).

Voor het op- en afladen van boten kan ook tijdelijk het verharde gedeelte van ons clubterrein gebruikt worden.

Op 13 juli 2024 is het weer zover en is het tijd voor Swim to Fight Cancer. Dan springen we met zijn allen De Eem in Amersfoort in om 2 kilometer (of 1) te zwemmen voor het goede doel.

Elk uur krijgen 14 mensen in Nederland de diagnose kanker. Iedereen kent of heeft wel iemand (verloren) in zijn nabijheid met deze ziekte. Met het geld dat via Swim to fight Cancer bijeen wordt gebracht, wordt baanbrekend onderzoek gefinancierd. Het doel is om kanker binnen 1 generatie geen dodelijke maar chronische ziekte te laten zijn en de kwaliteit van leven tijdens de ziekte te verbeteren. Volgens de oncologen zijn we al ver maar we zijn er nog niet.

Gaan jullie de uitdaging aan? Individueel of als club?

Heb je interesse? Meld je dan zo snel mogelijk aan bij de penningmeester. Als we voldoende geinteresseerden hebben, vervalt het inschrijfgeld.

1 juni

Wie wil  zaterdagochtend 1 juni mee helpen om de Eem een stukje schoner te maken van zwerfvuil,  tijdens de Plastic soup actie?

We gaan ons bezighouden met het traject Koppelpoort - Hemus.

Vuilgrijpers zijn aanwezig. Afval in zakken mogen we achter laten bij Hemus.

Verdere details volgen.

Aanmelden bij de toergroep.

Op de club hebben we in de loop van de jaren door tal van donaties een ruime keus aan jeugd wetsuits gekregen.

Deze wetsuits liggen in de kisten in zowel de dames als de heren kleedkamer.

Als de weersomstandigheden nog fris zijn en de watertemperatuur laag, dan is het dragen van een wetsuit aan te bevelen! Bij varen in de winter, op zee en in de branding of op wild water verplicht!

De wetsuits mag je vrijblijvend gebruiken, eventueel meenemen naar huis, om ze daar te "wassen" onder de douche.

Draag je de wetsuit niet meer? Is de wetsuit je te klein geworden? of je verlaat de club, dan verwachten we dat je de wetsuit weer terug brengt.

Er zijn wetsuits voor jeugd vanaf ca 6/8 jaar tot jong volwassen.

Heb je hulp nodig bij het vinden van een passende wetsuit? Vraag gerust hulp!